Marketing binnen informatiehuishouding

1 lesdag, klassikaal, maximaal 12 deelnemers, lestijden 10:00 - 16:30, studiebelasting 8 uur

Leerdoelen

Na afloop van de training kun je de toegevoegde waarde van je informatieproducten en -diensten op de juiste wijze aan de juiste doelgroep onder de aandacht brengen. Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Inleiding marketing
    • Begrippen en definities
    • Het belang van het toepassen van marketing belangrijk in de informatiedienstverlening
  • Toegevoegde waarde
    • Verwachtingen en imago
    • Mijn waarde voor de organisatie
    • Sterktes en zwaktes, kansen en bedreigingen
  • Doelgroepen
    • Doelgroepen vs. persona's
    • Wie is mijn klant?
    • Wat zoekt mijn klant?
    • Ken ik mijn klant?
  • De boodschap
    • Wat wil ik communiceren?
    • What's in it for me?
    • Headlines/slogans/hoofdboodschap/keywords
    • Welk probleem los ik op?
  • Communicatiemedia
    • Kies het juiste medium voor de juiste doelgroep en juiste boodschap typen content?

Doelgroep

De training is bedoeld voor informatieprofessionals die hun eigen rol, diensten en producten en het vakgebied op de juiste wijze willen positioneren, zodat voor alle stakeholders de toegevoegde waarde van informatiebeheer duidelijk is.

Voorkennis en ervaring

Geen specifieke voorkennis nodig.

Agenda

  • Donderdag 16 mei 2024

Aanmelden

Je kunt je aanmelden door onderstaand formulier in te vullen.

Aanmelden cursus Leerhuis Informatiehuishouding

Let op: geef je werkmailadres door.
Deze informatie is nodig zodat de trainer de voorbereiding kan afstemmen op de doelgroep.
Deze informatie is nodig zodat de trainer de voorbereiding kan afstemmen op de doelgroep.
Geef hier de cursusnaam aan waarvoor jij je wilt aanmelden.
Informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens

Wij gebruiken uw gegevens voor uw aanmelding en om u op de hoogte te houden van ander leeraanbod. Uw informatie wordt niet met derden gedeeld.

Akkoordverklaring(verplicht)
Met mijn inschrijving verklaar ik dat ik:

deelneem aan een cursus waarvoor het Leerhuis tijd en geld heeft geïnvesteerd; een aanwezigheidsplicht aan ga; bij het niet, of niet-tijdig (binnen 2 weken) afmelden zonder geldige reden het Leerhuis de gemaakte kosten op mij kan verhalen mits ik zelf een collega ter vervanging aandraag.

Akkoord(verplicht)